Egyptenaren: buitenaardse wezens?

Hier bespreken wij alles over de ufo geschiedenis en archeologie. Heeft u weet van nieuwe ontdekkingen, ufo-gerelateerde artefacten en zoveel meer, aarzel niet om het hier neer te pennen.

Kregen de slimmere volkeren (Egypte, Inca, Maya etc ...) uit de geschiedenis buitenaards bezoek?

Ja, zeker weten
22
61%
Nee, totaal niet
0
Geen stemmen
Weet het niet
6
16%
Nee, ze verkregen de wijsheid van Atlantis
8
22%

Totaal aantal stemmen : 36

Egyptenaren: buitenaardse wezens?

Berichtdoor Solar op 20 apr 2005, 16:58

Wie de boeken van Erich von Däniken al eens gelezen heeft, weet dat hij de vraag stelt: "Waren de Goden Kosmonauten?".

Hij onderzoekt hierbij objecten van het verleden. Al speurende naar afbeeldingen/teksten die iets met buitenaardsen kunnen te maken hebben.

Op zich was zijn onderzoek niet nutteloos. Velen van zijn onderzoeksverrichtingen werden weggelachen door menig wetenschappers. En persoonlijk vervoeg ik ook niet snel zijn stellingen.

Maar soms stel ik mezelf toch ook wel eens de vraag: een sarcofaag gevonden met perfecte omsluitingen en rechte hoeken ... waar wij tot op heden met huidige technologie immens lang zouden aan werken ... hoe deden de Egyptenaren dat? Wetende dat er geen gereedschap tot op heden werd gevonden, dat zoiets kan verwezenlijken?
Hoe konden zij 3 piramides perfect (bijna loodrecht) onder bepaalde sterren bouwen? Bij mijn weten, kan zoiets enkel alleen als je van boven naar beneden kan kijken.

Nog vele vragen spoken door mijn hoofd.
En wie er al even heeft bij stilgestaan, stelt zich niet tevreden met een archeoloog die tijdens een documentaire zegt dat de Egyptenaren harde werkers waren.
Misschien wel, maar dat zou getuigen van een enorme wilskracht van honderdduizenden slaven die dag en nacht stenen moesten trekken die duizenden kilometers verder werden uitgekapt door duizenden andere slaven.... om vervolgens door duizenden slaven en duizenden schepen over die grote afstand immens zware blokken te verplaatsen.

En waarom geeft de Egyptische regering geen toegang tot de ruimte die zich bevindt onder de rechterpoot van de Sfinx? Vele wetenschappers hebben met behulp van infraroodonderzoeken en dergelijke getracht kennis te vergaren over deze ruimte. Echter zonder al teveel succes. Velen beweren dat zich hier de antwoorden liggen die we allen zoeken. Waaronder de kennis over Atlantis. Er zijn in het verleden al graafwerken begonnen. Maar de Egyptische regering heeft ze telkens doen stopzetten. Wat ligt daar dan?
Meer info over deze ruimte:
http://users.telenet.be/wouter.wylin/atlantisring/kennis.htm

Hieronder enkele beelden .... Wat is uw mening?

Beeld van Nefertiti zonder hoed ... Had zij een misvorming?
Afbeelding

Schedel gevonden in Peru ... Misvorming? Aards?
Afbeelding

Meerdere van dergelijke schedels zijn gevonden.
Afbeelding

Hier een tablet gevonden in Egypte. Kijk naar het hoofd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De hoeden die de grote personen dragen: verberging van hoog hoofd? Dat in het midden gelaten: kijk naar de kleine wezens die ze vasthebben:
Afbeelding

En niet alleen confronteert de archeologie ons met vondsten van bizarre schedels. Ook met beelden die enkel vanuit de lucht kunnen waargenomen worden. Dit rondom Nazcasteden.

Afbeelding

Velen denken dat het landingsbanen zijn voor hun Goden. Kijkt zelf naar onderstaande beelden:

100 tot 200 meter groot. Te vinden op een bergzijde.
Afbeelding

Men schat 100 meter in lengte.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een overzichtje van de immense grondtekening van Nazca:
Afbeelding

Ok landingsbanen .... stelde me enkele minuten toen die beelden zag de vraag: "wat moest er dan landen?"

Ik vond een paar leuke beelden bij Von Däniken die ik eerder vermeld had:

Muurschildering uit het verleden
Afbeelding

Lijkt verdacht veel op vliegtuigjes? Of insectjes?
Uit ver colombiaans verleden.
Afbeelding

Tussen de Egyptische schriften ... Ufo of standaard hiëroglief?
Afbeelding

Gevonden tijdens opgravingen in Egypte .... deze beelden werden ook weergegeven in de hiëroglief-schriften: kijk onder foto.
Afbeelding

Hieroglief verwijzende naar foto hier juist boven
Afbeelding

En zo zijn er wel honderden afbeeldingen te vinden, enkel en alleen al op het internet. Maar ik begin een beetje dubbel te kijken en zie ze al vliegen ;-)

Als je meer wil weten over wat ik hierboven schreef, kan je misschien volgende sites eens bezoeken:

http://www.crystalinks.com/nasca.html
http://www.daniken.com
Solar
Atlantis Champion Warrior

skulls

Berichtdoor Ephesia op 11 sep 2005, 21:01

Hoi

Waaaaw, wat een posting!

Die enorm lange schedels: moeten zeker superintelligente opperwezens zijn geweest en hoe kunnen die als enkelingen van de planeet aarde zelf zijn geweest? Dat lijkt me haast onmogelijk. :roll:

Ik ben enorm onder de indruk van wat er in die tijd allemaal gebeurde...
Zou het ooit terugkeren?

Groetjes,

Ephesia :)
Ephesia
Atlantis Adept
Atlantis Adept

Berichtdoor Solar op 16 sep 2005, 11:15

Hoi Ephesia

Zou het ooit terugkeren? ...
Laat ons hopen :) :) Of zou de mens ooit terug in de tijd kunnen keren? ... Nog beter :idea:

Wel kunnen we stellen, dat die lange schedels sowieso een grotere opslagruimte waren voor hersenen. Dus meer hersenen: meer intellectuele mogelijkheden.

De mens gebruikt amper 15% van zijn hersenen.
Waarom?
Heel simpel: De mens moest vanaf de oertijd evolueren. Hij moest zijn hersenen gebruiken om bijvoorbeeld 's avonds eten te hebben (wapens vervaardigen ... tactische benadering van een mammoet enz ... ). In de gehele geschiedenis van de mensheid vindt er evolutie plaats van onze hersenen ( = ontwikkeling ).
Nu de dag van vandaag: wie denkt er nog na over hoe je aan eten komt? Je stapt de eerste beste winkel binnen en je hebt wat je wil.
Het is een klein voorbeeldje, maar de mensheid heeft geen uitdaging meer voor de hersenen.

Maar dan is de vraag nu natuurlijk: wat zouden onze mogelijkheden zijn als we de hersenen 100% benutten? Volgens mij zitten we dan op een hoger niveau dan vandaag.
Solar

Berichtdoor vince1010 op 16 sep 2005, 20:20

Inderdaad. Goed standpunt, maar of een grotere hersenmassa ook grotere intellectueel potentieel meebrengt, weet ik niet zo zeker (als er iemand een diersoort kent met een grotere hersenmassa, feel free to post :P ). Dat die grote hoofden bijzonder veel op onze huidendaagse "Greys" lijken, is ook wel een bijzonder feit. :O
Ik zal eens zien wat ik in de plaatselijke bib kan vinden en als ik een goed geïllustreerd boek vindt met een aardige theorie (buiten alles van Erich von Däniken lol) zal ik het hier posten :wink: - Vince
vince1010
Atlantis Adept
Atlantis Adept

Berichtdoor Galaxy op 16 sep 2005, 20:25

Euh, bedenking Solar: hoe zit het met het 'instinct' van de mens, het 'oerinstinct'? Jagen, voortplanten, wéten wat je moet doen... een drift... Is daar veel intelligentie voor nodig?
Ik koppel intelligentie eerder aan 'de manier' waarop we iets doen.
Na miljoenen jaren , vanaf het ijstijdperk, bij onstaan van de Homo Sapien, gaat de evolutie snel, de mens 'verfijnd', ook wordt hij kleiner en minder robuust en de hersenpan krimpt. Maar minder intelligent? Neje, je zegt het, we benutten maar 15%, dus waar halen we die ander 85% vandaar? Niet uit onze hersenen dan? Geen grote hersenpan nodig toch? Straling? Waar zit de ontvanger en hoe groot is die? Was die er al, maar wordt die nu pas geactiveerd en door wat of hoe?
Sorry, maar krijg zo ineens deze bedenkingen en heb geen zin om naar een antwoord te gaan zoeken. Wat is jullie mening?

Groetjes

Galaxy
"Neem geen deel aan de dingen die in het duister gebeuren, maar stel ze aan de kaak, want het is schandelijk te noemen, wat zij in het geheim doen." uit 'Worden wij wakker?' van Marcel Messing
Galaxy
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator

Berichtdoor Ephesia op 17 sep 2005, 14:24

Hoi,

Volgens mij is het inderdaad zo dat we door onze manier van leven niet meer alle hersencapaciteit kunnen gebruiken die we hebben, maar misschien gaat dat ook nimeer, door de evolutie.

Het is alsof we mogelijkheden kregen, maar enkele delen benutten van onze hersenpan en dan ging dat vermogen weg (?) of werd het veel moeilijker om dat aan te spreken... en omdat de mens zich op een andere manier gedraagt, komen er misschien nieuwe vaardigheden en hersenstructuren tot leven (voorvloeiend uit een vervolmaking of een uitdoven van een bepaald deel vh brein of zo). Amai, deze uitleg lijkt meer op een computerprogramma.

Dan lijkt het erop dat we een gevaar zijn voor onszelf: zo een programma in ons hoofd verkeerd gebruiken waardoor we de verkeerde weg uitgaan...

Is dit een belachelijke theorie... of een belangrijke uitleg?

Groetjes,

Ephesia
Ephesia
Atlantis Adept
Atlantis Adept

Berichtdoor vince1010 op 17 sep 2005, 23:16

Als ik het hier goed heb, bedoel je dus dat onze hersenen ooit tot veel meer in staat waren (en nu ook nog misschien :?: ), maar dat deze capaciteiten, doordat we het volledige potentieel nooit gebruikt hebben, nu veel moeilijker zijn om een beroep op te doen...

Zoals bv :roll: ... als je been of voet slaapt als je te lang hebt stilgezeten. De analogie hierachter is dus: Je kan er op dat moment niet veel meer mee doen, en het is moeilijk om het terug "actief" te maken, maar het is er wel nog steeds en na het zal stoppen met "slapen" als we het weer nodig hebben en het gaan "wakker maken". :)

Als het dat is wat je bedoelt, zit ik op dezelfde golflengte, maar als dit niet je bedoeling was... snap ik het niet goed :? :)
vince1010
Atlantis Adept
Atlantis Adept

Berichtdoor Ephesia op 17 sep 2005, 23:43

vince1010 schreef:Als ik het hier goed heb, bedoel je dus dat onze hersenen ooit tot veel meer in staat waren (en nu ook nog misschien :?: ), maar dat deze capaciteiten, doordat we het volledige potentieel nooit gebruikt hebben, nu veel moeilijker zijn om een beroep op te doen...

Je kan er op dat moment niet veel meer mee doen, en het is moeilijk om het terug "actief" te maken, maar het is er wel nog steeds en na het zal stoppen met "slapen" als we het weer nodig hebben en het gaan "wakker maken". :)

Hey Vince!

Yep, dat is wat ik bedoel.

Ik probeer er achter te komen of we sommige vaardigheden echt zijn kwijtgeraakt en die nooit meer zullen kunnen gebruiken dus...

Dan gaan we die na verloop van tijd misschien toch nog terugkrijgen.
Is het niet zo dat het lichaam de geest volgt? (maw dat de geest dus machtiger is dan de materie en dat de materie de belangen van de geest inwilligt als dat nodig is, hetzij niet direct maar na enkele generaties?)

Pfff, amai het is laat en ik zie het aan mijn posting. :wink:

Anders zou ik zo zeggen: wij konden helemaal niet veel meer toen: het waren de "buitenaardse wezens" die dat enkel konden. Of we werden door hen beïnvloed?

Het zijn raadsels...

Groetjes,

Ephesia
Ephesia
Atlantis Adept
Atlantis Adept

Berichtdoor vince1010 op 17 sep 2005, 23:54

Wel als je er van uitgaat dat de "buitenaardse wezens" dus ons een handje vooruit geholpen hebben om naar het volgende trapje van de evolutionaire ladder te kome, dan kan je misschien stellen dat er een soort van "slapend" buitenaards DNA in ons allen schuilt waar we ons toen misschien wel van bewust waren? :o
... maar als je hier niet van uit gaat volg ik je idee, Ephesia!

Dat is inderdaad waar het ganse Darwinisme op gebaseerd is; als een soort veranderingen moet ondergaan om te overleven, zal het deze ook ondergaan. De dingen die een soort niet nodig heeft zal deze ook gaan verwaarlozen en uiteindelijk verliezen, maar daar tegenover zal deze dan ook dit verlies compenseren door een bijkomende gave? Beste voorbeeld: verlies van staart maar veel grotere intelligente capaciteiten voor de mens :wink:
Onze "geest" had door dat we die staart niet meer nodig hadden, maar dat we moesten beginnen denken. Het is misschien eerder een instinct hier.. nl. het instinct om te overleven...

En ja het is inderdaad al laat dus ik moet even bekomen van die uitleg :lol:

-Vince
vince1010
Atlantis Adept
Atlantis Adept

Berichtdoor Solar op 18 sep 2005, 03:31

Ja ik ga hier ook wel akkoord in grote lijnen ...

Moest de Kerk dit onderwerp maar eens lezen ;)
Solar

Berichtdoor vince1010 op 18 sep 2005, 12:37

De katholieke Kerk... een sekte die zo groot geworden is dat we het zelfs zo niet meer beschouwen :wink:
vince1010
Atlantis Adept
Atlantis Adept

Berichtdoor Solar op 18 sep 2005, 19:22

amen :twisted:
Solar

Berichtdoor Ephesia op 18 sep 2005, 19:30

Brrrr, ik krijg het hier al koud van, pffff...

Ephesia
Ephesia
Atlantis Adept
Atlantis Adept

Berichtdoor Galaxy op 18 sep 2005, 19:43

Tja, misschien zit het allemaal in onze pineapple klier :)
Die blijkt minder dan één gram te wegen 8O en dus denk ik eens terug aan de wijze Egyptenaren. Die legden hun levensdaden in de weegschaal. Hoe slechter geleefd, dan sloeg de weegschaal door. Zou de pineapple ons bewustzijn omvatten en ons meenemen naar het 'nirvana' als we 'goed' ? leven en ons doen reïncarneren telkens we mislukken?
Intelligentie kan men meten via tests, maar bewustzijn niet? Althans ik zou niet weten hoe en neen ik stel bewustzijn niet gelijk aan levensvatbaar zijn of simpelweg 'levend zijn'.
We dobberen verder...

Groetjes

Galaxy
"Neem geen deel aan de dingen die in het duister gebeuren, maar stel ze aan de kaak, want het is schandelijk te noemen, wat zij in het geheim doen." uit 'Worden wij wakker?' van Marcel Messing
Galaxy
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator

Berichtdoor Solar op 18 sep 2005, 19:43

Hoezo Ephesia?
Solar

Volgende

Keer terug naar UFO in de Geschiedenis en Archeologie